&Co

&Co concepting is Charles Hale en daarmee een professioneel netwerk van brand & business builders die samen met haar opdrachtgevers werken aan merk en omzet. Wij bundelen kennis, ervaring en invalshoeken om tot doeltreffende en verfrissende oplossingen te komen. Soms traditioneel, soms non-traditioneel. Maar altijd vanuit uw doelstelling. Charles is &Co concepting in 2007 begonnen en heeft 24 jaar ervaring op het gebied van strategie, concepting, activatie en design. Hij kent het klappen van de zweep als geen ander en is gewend om in groot teamverband te werken.

Consument > consumens

Een doelgroep is geen abstracte eenheid. Maar een verzameling individuen. Mensen! Daar begint het wat ons betreft bij. Deze approache levert op veel gebieden al een grote winst op. Winst op het gebied van emotionele waarden (merkperceptie en merkentrouw) en in rationeel gedrag (keuzeproces en aankoopbeslissing).

Inzicht

Elke strategie en creatief oplossing vloeit voort uit de waarden van het merk, haar klanten en werknemers. Deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daarom zijn market insights (van klanten en prospects) essentieel bij het ontwikkelen van een oplossing. Met de inzichten komen de verbindingspunten in kaart en kan er gericht getriggerd worden. Segmentatie op het gebied van media, boodschap en zelfs aanbod kan daarbij het verschil maken. Hiermee leggen we de basis voor relevante en effectieve communicatie.

Werken

Ons werkwijze is samenwerken. Met uw team en wanneer nodig met professionals uit ons netwerk om de doelstelling te realiseren. Het levert over het algemeen veel efficiëntie, dus tijd en geld, op, als dit al in een vroeg stadium gebeurt. Op deze manier werken wij zowel op grote als kleinere projecten.

&Co concepting beschikt over een netwerk van professionals die altijd hun afspraak nakomen en iets goeds, moois en werkends afleveren.

Innovatief en creatief

Wil je opvallen in de zee van merken, producten, diensten en hun boodschappen dan zijn twee aspecten belangrijk, innovatie en creativiteit. Dit zijn wel gelijk de moeilijkste aangezien een organisatie daar een tikkeltje lef voor nodig heeft.

Gelukkig bezit niet iedereen dat beetje lef. Anders zou het wel heel moeilijk zijn om u te onderscheiden van andere marktpartijen.

Apple is een bedrijf dat in een vroeg stadium de noodzaak van een dosis lef heeft ingezien en het bekrachtigde met de pay-off: Think Different.

Ook op productniveau loont lef. Denk aan Nespresso. De switch van oploskoffie naar premium koffie met hoogwaardige service.
Om innovatief te zijn moet je kunnen mind shiften. &Co concepting en haar netwerk helpt daarbij.

 

Media

Vaak wordt de mediakeuze gedaan voordat de boodschap geformuleerd is. Wat je wilt communiceren is dus ondergeschikt aan het ‘hoe’. Ervaring heeft geleerd dat ze elkaar moeten versterken. Het is geen hiërarchie, maar een wisselwerking. Hiermee onderschatten wij niet de rol van de media. Integendeel, type media, timing en vorm dragen bij aan relevantie, boodschap en presentatie.

Connect and shift!

In feite draait het hele proces om connections en shifting. Kernwoorden die ik gebruik bij het ontwikkelen, positioneren of herpositioneren van merken, producten en diensten. En bij het creëren van business uit nieuwe en bestaande relaties.

Connect
We doen het allemaal de hele dag door. Soms bewust vaak onbewust/automatisch. Verbanden leggen. Door te focussen op verbanden die een merk of bedrijf heeft met haar klanten, leveranciers, businesspartners en/of personeel komt het meest waardevolle bezit op tafel. Connection-points. Elk bedrijf of merk heeft ze. Het zijn de punten waar u of uw personeel op heeft gekozen om voor uw bedrijf te werken, of iemand zaken met u doet, of iemand uw product of dienst kiest. Het is onderdeel van het bedrijfs DNA. En wanneer deze inzichtelijk zijn zijn de kansen en probleempunten snel oplosbaar.